Haber

AB’de Yasadışı Tütün Kullanım Yaygınlığının Belirlenmesi Projesi

  Ege Üniversitesi (AB) Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, Doç. Sevtap Gümüş ve EÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Doktora Öğrencisi Tütün Teknolojisi Mühendisi Fatih Uznay’ın araştırmacı olarak yürüttüğü “Türkiye’de Yasadışı/Kayıtsız Tütün ve Tütün Ürünleri Ticareti: Pazar Büyüklüğü ve Yaygınlığı, Etkileyen Faktörler ve Zorluklar”. “Yönlendirme Modeli” başlıklı proje TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulundu. “2515-COST Bilim ve Teknolojide Avrupa İşbirliği Programı”nın “Küreselleşme, Yasadışı Ticaret, Sürdürülebilirlik ve Güvenlik – CA21133” eylemi kapsamında yürütülen projeyle, pazar büyüklüğü ve mesleklere ilişkin araştırmalar gerçekleştirilecek. Türkiye’de yasa dışı/kayıt dışı tütün ve tütün ürünleri ticareti.

Rektör Prof., proje grubunu makamında ağırladı. Dr. Necdet Budak, “Tütün kullanımı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de halk sağlığını tehdit eden önemli sağlık sorunları arasında yer alıyor. Yasa dışı tütün kullanımının önlenmesine önemli katkı sağlayacağına inandığım bu proje ile kamuoyunun bilgilendirilmesi yoluyla önemli bir farkındalık yaratılması son derece ümit vericidir. “Proje ekibini tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum” dedi.

“Kamuoyunu bilgilendirmeyi ve bilinçlendirmeyi amaçlıyoruz”

Projenin amacı hakkında bilgi veren Doç. Gümüş, “2008 yılında uygulamaya konulan ‘Ulusal Tütün Kontrol Programı Eylem Planı’ ve tütün ürünleri kullanımını ve maruziyetini azaltmaya yönelik uygulanan politikalar sonucunda ülkemizde azalmaya başlayan tütün kullanımı, 2015 yılında yeniden artış gösterdi. Projemiz ile hem halk sağlığı hem de ekonomik-sosyal etkileri açısından önemli bir tehdit oluşturan kaçak/kayıt dışı tütün ve tütün ürünleri piyasasının işleyişini inceleyerek, nedenlerine katkı sağlayacak uygulamadaki eksiklik ve eksiklikleri tespit edeceğiz. 2015’ten sonra tütün kullanımı neden tekrar arttı? “Tütün ürünlerinin üretim ve pazarlama teknikleri ile pazar büyüklüğünü ve yaygınlığını tespit ederek, aktörler açısından çok boyutlu etkilerini ortaya koyarak, kamuoyunun konuyla ilgili farkındalığını artırmayı ve kamuoyunu bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Tütün ürünlerinin tanıtımı kapsamında firmaların piyasada yürüttüğü uygulamaların belirlenmesi.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

bozyazihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu